مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها

امید یک شهر به «شهر خودرو» | اولین رقابت شهرخودرو در لیگ برتر مقابل ماشین سازی تبریز

  • کد خبر: ۴۸۹۸۸
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
امید یک شهر به «شهر خودرو» | اولین رقابت شهرخودرو در لیگ برتر مقابل ماشین سازی تبریز
شهرخودرو امروز در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد فصل جدید لیگ برتر را آغاز می‌کند
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همه‌چیز از سوت پایان دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز در لیگ برتر هجدهم آغاز شد؛ جایی که شهرخودرو مشهد توانست جواز حضور در پلی‌آف آسیا را به دست بیاورد تا فوتبال خراسان بعد از مدت‌ها دوباره طعم شادی را بچشد. حالا یک‌سال و ۵‌ماه و ۲۲‌روز از آن اتفاق می‌گذرد و این‌بار شاگردان مهدی رحمتی در آغاز مسیری پُر‌فراز‌و‌نشیب باید از ساعت ۱۵:۵۰ در ورزشگاه امام‌رضا (ع) شهر مشهد دوباره به‌مصاف ماشین‌سازی بروند، دیداری که این‌بار شروع لیگ برتر بیستم است و هواداران فوتبال مشهد امیدوارند آغاز مسیر دوباره درخشش عنابی‌ها در فوتبال ایران باشد.


رونمایی از شمایل جدید

شهرخودرو و ماشین‌سازی لیگ برتر بیستم کمترین شباهت را نسبت به تیم‌های فصول گذشته خود دارند؛ دوتیمی که با تغییرات گسترده در کادر فنی و بازیکنان، شمایلی جدید را برای حضور در لیگ بیستم برای خود ترسیم کردند، شمایلی که قرار است امروز از آن رونمایی شود. شهرخودرو در نقل‌و‌انتقالات پیش‌فصل ۷ بازیکن را از دست داد و ۷ خرید جدید داشت. بازیکنان باتجربه‌ای، چون خلعتبری، قاضی، مرادمند و سرلک از این تیم جدا شدند و در عوض جوان‌های باانگیزه‌ای، چون امیرحسین کریمی، عرفان معصومی و رحمان جعفری به جمع شاگردان رحمتی اضافه شدند. در سوی مقابل ماشین‌سازان شهر تبریز هم در بنیان‌دیزل وضعیت به‌مراتب متغیرتری داشتند. آن‌ها در نقل‌و‌انتقالات پیش‌فصلی ۱۳ بازیکن را از دست دادند و ۱۳ بازیکن جدید به تیمشان اضافه شد! حامد لک، بابک مرادی، عزیز معبودی و قائم اسلامی‌خواه از بازیکنان مشهور جدا‌شده از جمع ماشین‌سازان بودند و در مقابل بهمن سالاری، ایمان باصفا و فرشاد اسدی شناخته‌شده‌ترین بازیکنان تازه‌وارد این تیم هستند.


انتخاب‌های متفاوت روی نیمکت‌ها

انتخاب سیدمهدی رحمتی برای سرمربیگری شهرخودرو شاید در ابتدا عجیب به نظر می‌رسید، اما در سوی مقابل وحید بیاتلو به‌مراتب انتخابی عجیب‌تر برای نیمکت ماشین‌سازی محسوب می‌شود؛ سرمربی سی‌ودو‌ساله و ناشناخته‌ای که با تجربه سرمربیگری نود ارومیه به‌یک‌باره سر از تیم دوم و متمول شهر تبریز در‌آورد! اینکه انتخاب این مربی از سوی زنوزی، مالک ماشین‌سازی، که علاقه زیادی به جذب مربیان سرشناس دارد، به چه دلیل بوده علامت‌سؤال بزرگی است که کسی پاسخ آن را نمی‌داند؛ اما رحمتی که کوله‌باری از تجربه در عرصه بازی را دارد، اولین تجربه سرمربیگری‌اش را خواهد داشت و باید دید جدال تاکتیکی این ۲ مربی در میدان چگونه خواهد بود؟


امتیاز روحی‌روانی برای عنابی‌ها

شهرخودرو تاکنون مقابل ماشین‌سازی نباخته است. این امتیاز بزرگ روحی‌روانی به احتمال فراوان در بازی اول به عنابی‌های شهر مشهد کمک خواهد کرد. تیم مشهد تاکنون ۶ بار مقابل ماشین‌سازی در لیگ برتر صف‌آرایی کرده که حاصلش ۵ برد و یک تساوی بوده است. از‌سوی‌دیگر میزبانی هر چند بدون تماشاگر شهرخودرو از تیم جوان ماشین‌سازی، آن هم در ورزشگاه شیک و مدرن امام‌رضا (ع) خود می‌تواند برگ برنده دیگری برای شاگردان رحمتی باشد. خاطره خوش پیروزی شهرخودرو مقابل ماشین‌سازی و صعودشان به پلی‌آف آسیا نیز از دیگر‌امتیاز‌هایی است که می‌تواند از حیث روحی‌روانی به نماینده مشهد کمک کند.


۲ کرونایی رسیدند، ۳ نفر جا ماندند

تست کرونای ۵ بازیکن شهرخودرو در‌حالی ۱۰ روز پیش مثبت اعلام شد که حالا از باشگاه خبر می‌رسد تست مجدد ۲ تن از این ۵ نفر منفی شده و علی نعمتی و مرتضی منصوری، مدافعان شهرخودرو، می‌توانند این تیم را در دیدار با ماشین‌سازی همراهی کنند. این در‌حالی است که امیرحسین نعمتی، ابوذر صفرزاده و امیر جعفری ۳ بازیکن دیگر شهرخودرو هستند که هنوز علائم کرونا دارند و نمی‌توانند به اردوی تیم برگردند. البته نعمتی و منصوری هم در دوسه جلسه آخر تمرینی شهرخودرو به این تیم اضافه شدند و مشخص نیست شرایط بازی را داشته باشند.


رحمتی: می‌خواهیم لیگ را پُرقدرت شروع کنیم

نشست خبری سرمربیان شهرخودرو و ماشین‌سازی درحالی روز گذشته برگزار شد که وحید بیاتلو نتوانست در نخستین نشست خبری لیگ‌برتری خود حاضر شود. گفته می‌شود سرمربی ماشین‌سازان به‌دلیل زمان پرواز نتوانسته است در نشست حاضر شود؛ اما سیدمهدی رحمتی، سرمربی شهرخودرو، اولین نشست خبری لیگ‌برتری خود را برگزار کرد و در نشستی که بدون حضور خبرنگاران و با ارسال سؤالات برای مدیر روابط‌عمومی هیئت فوتبال خراسان‌رضوی برگزار شد، گفت: فکر نمی‌کردم آغاز مربیگری‌ام در مشهد، این‌قدر بازتاب خوبی داشته باشد و برخورد خوبی با من شود. سرمربی شهرخودرو افزود: بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا سعی کردیم تمرینات را آغاز کنیم و، چون تعداد بازیکن جدید زیادی به ما اضافه شده‌اند، درخواست اردوی دوازده‌روزه در تهران داشتیم تا بتوانیم بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم.
اردوی خیلی خوبی پشت‌سر گذاشتیم و چند بازی تدارکاتی در مشهد نیز داشتیم. مطمئنا نمی‌توان گفت در ابتدای لیگ آمادگی ۱۰۰ درصد داریم. به نقطه مد‌نظرمان رسیدیم و وضعیت خوبی داریم. رحمتی درباره بازیکنان جدید تیمش اظهار کرد: ۶ بازیکن لیگ‌برتری گرفتیم که همه آن‌ها با نظر خود من بوده است. از باشگاه شهرخودرو تشکر می‌کنم که اولویت‌های اول ما را جذب کردند. یک سهمیه را از روز اول به یک مدافع اختصاص دادیم که متأسفانه تا الان نتوانستیم مدافعی جذب کنیم. نعمتی، فرجی و منصوری، مدافعان ما از سال گذشته هستند که با آن‌ها لیگ را شروع می‌کنیم و اگر شرایط فراهم باشد، یک مدافع جدید به ما اضافه خواهد شد.
 
سرمربی شهرخودرو درباره وضعیت ماشین سازی خاطرنشان کرد: شاکله تیم ماشین‌سازی عوض شده است، از بازیکن گرفته تا مربی. طبیعتا ۳ هفته ابتدایی لیگ برتر به شناخت و ارزیابی تیم‌ها نسبت به یکدیگر می‌گذرد. برخی مربیان، سبک و شیوه خاصی را در سال‌های گذشته دنبال می‌کردند و می‌توان حدس زد هر مربی و هر تیمی، با چه شیوه‌ای بازی می‌کند.
شناخت آن‌چنانی از ماشین سازی نداریم، ما لیگ را شروع و سعی می‌کنیم به بازیکنان بگویم فصل را با اتکا به قدرت تیمی خودمان شروع کنند و سعی می‌کنیم قدرت شهرخودرو در سال‌های گذشته را حفظ کنیم. رحمتی با بیان اینکه تیمش تلاش می‌کند قدرت سال‌های گذشته شهرخودرو را داشته باشد، اظهار کرد: همه می‌دانند شهرخودرو تیمی است که مالکیت توپ‌و‌میدان را برمی دارد و تلاش می‌کند تیم‌های مقابل را در ورزشگاه امام‌رضا (ع) تحت‌فشار قرار دهد. امروز با اتکا به قدرت و هم‌بستگی تیمی به‌دنبال ۳ امتیاز هستیم و ان‌شاءا... تلاش می‌کنیم با لطف خدا و زحمت بازیکنان به این مهم برسیم.
 
وی درباره غیبت هواداران در ورزشگاه امام‌رضا (ع) تصریح کرد: هواداران عضو جدانشدنی فوتبال هستند. من می‌خواستم راجع به این مسئله صحبت کنم. خیلی دوست داشتم امروز در اولین حضورم در ورزشگاه امام‌رضا (ع) به‌عنوان سرمربی و سمت جدیدم، آن‌ها را کنارمان داشته باشیم و از تشویق و انرژی مثبت طرف‌داران استفاده کنیم. ولی این را همین‌جا عرض می‌کنم که هواداران مشهدی چه در ورزشگاه باشند چه نباشند، حضور گرمشان را کنار خودمان حس می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->